ANRE prezintă compensațiile plătite de furnizorii de energie și gaze clienților finali pentru nerespectarea indicatorilor de calitate în anul 2024

Furnizorii de energie electrică au plătit compensații pentru nerespectarea indicatorilor de calitate unui număr de 147.230 clienți finali, în valoare de 1.362.649 lei, în anul 2024, potrivit Raportului ANRE privind realizarea indicatorilor de performanță în anul 2024. Au fost înregistrate un număr total de 6.540.786 de solicitări ale clienților finali.

Furnizorii de gaze naturale au plătit compensații pentru nerespectarea indicatorilor de calitate unui număr de 90.345 clienți finali, în valoare totală de 108.841 lei, în 2024. Potrivit datelor ANRE, au fost înregistrate un număr total de 2.234.031 solicitări ale clienților finali.

Imaginea actuală nu are un text alternativ. Numele fișierului este: anpc-control-amenzi-furnizorii-de-energie-electrica-si-gaze-naturale-730556.jpg

Raportul ANRE poate fi consultat la următorul link: https://anre.ro/despre/rapoarte

Prezentăm compensațiile pe care furnizorii de energie electrică/gaze naturale au obligația să le plătească automat solicitanților/clienților finali, conform prevederilor Standardului de performață:

  • dacă nu se respectă timpul de răspuns la o solicitare de transmitere a unei oferte de furnizare – 15 zile lucrătoare pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și 5 zile pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale – se plătește o compensație de 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a doua zi de întârziere;
  • timpul de răspuns la o solicitare de încheiere a unui contract de furnizare, de modificare/ completare a unui contract de furnizare, o sesizare referitoare la întreruperea/limitarea furnizării la locul de consum, o cerere privind o factură emisă este de 5 zile. Dacă nu se respectă,  furnizorul plătește o compensație de 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a doua zi de întârziere;
  • timpul de răspuns la o solicitare referitoare la procesul de schimbare a furnizorului este de 5 zile  – compensație de 100 lei;
  • timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie  (call center) este 8 minute, în timpul programului de lucru – compensația stabilită de ANRE este 0,20 lei/minut . Indicator introdus în 2024;
  • timpul de transmitere către OR a unei solicitări de reluare a furnizării la locul de consum, a cărei întrerupere/ limitare a fost dispusă de către furnizor este de 4 ore – compensație de 12 lei/oră de întârziere.

În contractele de furnizare încheiate pe piaţa concurenţială, furnizorii pot stabili, pentru indicatorii de calitate, valori ale compensaţiilor acordate şi ale dobânzilor penalizatoare de întârziere datorate. Însă, acestea nu pot fi mai mici decât cele prevăzute în Standardul de performață. De asemenea, pot  stabili niveluri garantate ale indicatorilor de calitate, însă, fără a fi depășite nivelurile garantate prevăzute în Standardul de performanță.

Solicitantul are dreptul de a adresa ANRE plângeri în legătură cu nerespectarea de către furnizor a obligaţiilor care îi revin conform prevederilor Standardului de performață.

Sursa: https://www.investenergy.ro/anre-prezinta-compensatiile-platite-de-furnizorii-de-energie-si-gaze-pentru-nerespectarea-indicatorilor-de-calitate-in-anul-2024/

Autor:

Deschide un Ticket